Turneringsinformation


  • Tävlingsform

    Till Gothia Innebandy Cup är alla lag välkomna. Enda förbehållet är att föreningen är registrerad hos respektive nations Innebandyförbund.

    Tävlingen inleds med gruppspel. Lagen delas in i grupper om fem lag (vid ojämnt antal lag i klassen kan enstaka grupper bestå av sex lag) där alla möter alla i en enkelserie. De två främst placerade lagen i gruppen går vidare till A-slutspel, övriga lag i gruppen går till B-slutspel. Slutspelet sker efter cup-system, det vill säga utslagningsmetoden.

    Klass B11 spelar efter SIBF:s spelregler för åldersklassen, ingen segrare koras. I stället spelas ett gruppspel med sju lag i varje grupp.

  • Speltider

    Gruppspel: 2 x 15 minuter
    Slutspel: 2 x 20 minuter

  • Åldersklasser 2020

    B18 Pojkar födda 1/1 2001 eller senare
    B17 Pojkar födda 1/1 2002 eller senare
    B16 Pojkar födda 1/1 2003 eller senare
    B15 Pojkar födda 1/1 2004 eller senare
    B14 Pojkar födda 1/1 2005 eller senare
    B13 Pojkar födda 1/1 2006 eller senare
    B12 Pojkar födda 1/1 2007 eller senare
    B11 Pojkar födda 1/1 2008 eller senare

    G18 Flickor födda 1/1 2001 eller senare
    G17 Flickor födda 1/1 2002 eller senare
    G16 Flickor födda 1/1 2003 eller senare
    G15 Flickor födda 1/1 2004 eller senare
    G14 Flickor födda 1/1 2005 eller senare
    G13 Flickor födda 1/1 2006 eller senare
    G11/G12 Flickor födda 1/1 2007 eller senare

    Vi förbehåller oss rätten att slå ihop klasser om det inte är tillräckligt många lag anmälda.

  • Antal deltagare per lag

    Det finns ingen begränsning på antal spelare i truppen. Dock får maximalt 20 spelare användas till varje match.

  • Antal lag i turneringen

    Vår målsättning är att samtliga lag som anmäler sig ska få delta, men vi kan högst ta emot 390 lag med inkvartering på skola eller hotell samt 120 övriga. De lag som anmält sig och betalat anmälningsavgiften först har företräde.

  • Deltagarkategorier

    Du kan välja att delta i någon av följande kategorier:

    Kategori A - Skolboende:
    Samtliga boende spelare och ledare betalar boendekostnaden. I boendekostnaden ingår tio måltider och Gothia Card. Måltiderna inleds med lunch 3 januari och avslutas med lunch 6 januari.

    Medtag madrass och sovtillbehör (medhavd madrass får ej vara bredare än 75 cm per person). Alternativt finns madrasser att hyra till en kostnad på 200 kr per person inklusive kudde, täcke och lakan. Madrass och sängkläder kan beställas kostnadsfritt för ledarna. Minimum två, maximalt fyra ledare per lag kan bo på skolan.

    Kategori B - Hotellboende:
    Bokar hotell via Gothia Cup, i boendekostnaden ingår frukost och Gothia Card. Extranätter kan bokas på förfrågan. Kontakta Gothia Innebandy Cup för prisuppgifter, hotel@gothiainnebandycup.se. Lunch- och middagskuponger för måltid på närbelägen skola kan köpas via My Team Info.

    Kategori C - Eget boende:
    För lag som bokar sitt eget boende. Maximalt 20 lag i den här kategorin. Datum när vi erhållit anmälningsavgiften avgör turordning. Lunch- och middagskuponger för måltid på närbelägen skola kan köpas via My Team Info.

    Kategori D - Lokala lag:
    Enbart för lag som inte behöver boende under turneringen. Max 100 lag i denna kategori. Datum när vi erhållit anmälningsavgiften avgör turordning.

  • Detta ingår i Gothia Card

    • Fria resor med bussar och spårvagnar i Göteborg och Partille
    • Fria resor med Gothia Line
    • Rabatt på turistattraktioner i Göteborg

    Läs mer om Gothia Card

  • Priser

    Till A-finallagen utdelas Gothia Innebandy Cup-trofén samt medaljer till varje spelare. De två förlorande lagen i A-slutspelets semifinaler erhåller en tredjeplatstrofé samt medaljer som delas ut i periodpausen av respektive klassfinal. B-finallagen erhåller en pokal.

    Priset till bästa förening utses enligt följande:

    • 1:a plats i gruppspelet ger 1 poäng
    • Segermatch i A-slutspelet ger 1 poäng
    • Segermatch i A-semifinal eller final ger 2 poäng. 

    Maximalt tre lag per förening räknas. Vid lika poäng vinner den förening som haft minst antal deltagande lag. Bästa förening delas ut i periodpausen i den final där berört lag spelar.

  • My Team Info

    Alla lag som är anmälda till Gothia Innebandy Cup får en egen My Team Info-sida. Detta är lagens egna sida där viktig information kontinuerligt uppdateras, av både lagen och Gothia Cup.

    Lagen ansvarar själva för att hålla tidsgränser för att fylla i information, göra beställningar och dylikt. På My Team Info uppdaterar ni er anmälan, gör beställningar, fyller i deltagarförteckning, gör betalningar och kan se er balans.

    Logga in på My Team Info

  • Specialkost

    För personer med speciella matbehov som allergier har vi möjlighet att ordna specialmat mot uppvisande av läkarintyg. Läkarintyget mailas till info@gothiainnebandycup.se i samband med att specialkosten beställs. Önskas vegetarisk mat kostar det 100 SEK per person. Observera att vi inte serverar några rätter med nötter eller fläskkött.

    De som beställt specialmat får en personlig voucher som ska visas upp vid varje måltid.

  • Extra övernattning

    För lag som har resa där extra natt innan turneringen krävs, behöver detta anmälas i förväg. Ni anmäler er extra natt på My Team Info. Kostnaden är 100 SEK per person, inklusive frukost. 

  • Transfer

    Vid behov förmedlar vi transfer till självkostnadspris. Kontakta Gothia Innebandy Cup för mer information.

  • Hotell för medresenärer

    För familj och vänner kan vi boka hotellinkvartering till förmånliga priser. För mer information och priser läs här eller kontakta vår hotellbokning på, hotel@gothiainnebandycup.se.

  • Anmälan och betalningar

    Tänk på att de flesta anmälningskategorierna blir fulltecknade tidigt. Tiden för er anmälan räknas från den dag vi erhåller anmälningsavgiften.

    Anmälningsavgiften ska betalas inom 20 dagar efter att anmälan har registrerats, dock senast 10 november. Boendekostnaden ska vara betald senast 20 november. Om boendekostnaden inte har blivit betald fem dagar efter dess förfallodag har Gothia Cup rätt att häva anmälan utan rätt till återbetalning eller ersättning för anmält lag eller förening. För hotellbokningar, se er bokningsbekräftelse.

    Samtliga avgifter betalas in på bankgiro 119-9306 eller med kreditkort via hemsidan.

    Betalningar från andra länder än Sverige ska överföras till vår bank SEB.

    SWIFT-adress: ESSESESS. 
    Använd följande IBAN-kod beroende på vilken valuta ni överför i: 
    SEK: SE25-5000-0000-0501-7100-4752 
    Euro: SE72-5000-0000-0590-1824-1113

    När vi har mottagit er anmälningsavgift bekräftar vi er anmälan. Eventuell återbetalning av boendekostnaden sker endast om ni avbokar senast 10 december. Därefter krävs läkarintyg. Vänligen observera att läkarintyget måste vara Gothia Innebandy Cup tillhanda senast 31 januari 2020. Anmälningsavgiften återbetalas ej. 

  • Viktiga datum

    10 mars: Anmälan öppnar på hemsidan

    10 november: Sista dag för anmälan

    20 november: Sista betalningsdag för boendekostnaden

    10 december: Sista betalningsdag för extra beställningar så som extra Gothia Card och specialkost. Även sista dag att avboka spelare.

    17 december: Sista dag för att ansöka om dispens

    3 januari: Matcher börjar

    6 januari: Finaler och avresedag

  • Försäkringar, ansvar

    Varje lagledare måste tillse att samtliga deltagare är försäkrade både på och utanför planen. Gothia Innebandy Cup har inga kollektiva försäkringar som täcker skador, sjukdomar, stölder eller skadegörelse.

    VI UPPMANAR ALLA DELTAGARE OCH LEDARE ATT ALDRIG LÄMNA VÄRDEFULLA FÖREMÅL ELLER PENGAR KVAR PÅ SKOLAN!

  • Inställd turnering

    Gothia Cup är inte återbetalningsansvarig för ekonomisk förlust eller skador som kan uppstå på grund av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blokad eller andra force majeure-händelser. Under dessa förhållanden förbehåller sig turneringsledningen rätten att behålla lag- och boendeavgifter att använda för en kommande turnering eller återbetala till deltagare efter avdrag av kostnader som turneringsorganisationen ådragit sig genom tredje part.

Partners